Friday, September 24, 2010

Minu kodulehekülg

"Kui raske see ikka olla saab?" Selline oli minu mõte kodulehe edasitegemisest iseseisvalt, klassiruumist väljaspool, kus ei ole alati õppejõult võimalus küsida, kuidas ma mida nüüd tegema pean. Ning see osutus üsna keeruliseks. Juba üksi selleks, et saada pildid ka teistele lehtedele, mitte ainult esimesele, selleks kulus mul tervelt kaks tundi, päris palju, kuid hakkama sain.

See oli ainult üks nendest takistusest, ning siis jõudsin järeldusele, see mis tundub alguses lihtne ja loogiline, ei pruugi kokkuvõtteks seda ikkagi olla. Kuidas siis üldse olla kindel oma oskustes, kui ikkagi ei pruugi nendest piisata.Mida peaks veel siis erivajadusega inimene tegema, kellel on niigi raskem elus hakkama saada kui minul? Selleks võtmesõnaks on tugi ja abi, sest üksi proovides ja pusides võibki seda tegema jääda.

Natukene kodulehest endast lähemalt. Teema valikul lähtusin sellest, mida mind ennast erialaselt huvitab, ning mille kohta on samas kerge infot leida. Seega "Rehabiliteerimine" oli vägagi sobilik, vajalik teada ja hetkel aktuaalne, sest käsitleme samat teemat Pille Piirlinn-Türgi loengus  "Rehabilitatsiooniteenused erivajadustega inimestele". Sest on hea ise korrata õpitud teemat ja teha väike kokkuvõte, seejuures anda lühidalt teada teistele nendest võimalustest rehabilitatsiooni teemadel.

Et aga kõike standarditele vastavaks teha oli omamoodi katsumus. Kuidas on see võimalik, et mis veebilehel, silmadega vaadates, paistab ilus ja korrektne, ei sobi validaatoritele( http://validator.w3.org ja http://wave.webaim.org/ ) kohe üldse mitte. Esiteks avastasin, et minu väga hoolega trükitud kui ka kopeeritud koodid ei olegi nii korras, kas oli siis ühel koodil algus puudu või lõpp, või oli midagi topelt läinud, või olin näiteks pealkirja trükkinud topelt vormingu, ehk siis sama oli mul kirjas ka kujunduse failis.
Tuli ka jälgida, et ikka piltidel oleksid seletused juures, et ka nägemispuudega inimesed saaksid teada, mis on pildil kujutatud ning et tekst oleks kontrastis taustavärviga, et sõnad tõuseksid igas arvutis selgelt esile.


Tegemist oli palju, aga siiski leian, et algaja kohta sain oma tööga hästi hakkama.

Nüüd ka siis viide minu esimesele kodulehele: web.zone.ee/kcarmeneep/

1 comment:

  1. Väga aus ja ilus reflektsioon! Ja suutsite mind ka üllatada, teie kõik lehed valideerusid.
    Tore, et panite kirja õpitu, soovitan jätkata antud lehe sisuga täitmist, muutke see oma e-portfoolioks, just tööportfoolioks
    e-portfoolio mõisted.

    ReplyDelete