Wednesday, October 27, 2010

Kokkuvõte

Esimese loengu lõpuks oli küll kõik väga segana ja tundmatu, kuidas ma peaks veel kodulehte tegema ja blogi pidama, mõlemad teemad, millega pole varem kokku puutunud. Siis arvasin küll, et loeng Haridustehnoloogia Erivajadustega Inimestele on nagu üks suur jube koll, kellest ei saa aru ning kellest peab kaarega mööda kõndima.
Aga mis selgus? See kõik ei olegi nii jube kui alguses paistab. Kuid see kipub alati nii olema, kui ei tea midagi teema kohta, siis ega ei suuda ennast ette kujutada ka sellega koostööd tegemas. Väike võrdlus siinkohal sellega, kui ülikooli sisse sain ja esimesel päeval aktusele tulin. Kõik oli uus ja tundmatu, tekkis mõte, et kuidas ma siin üldse hakkama saan ja vastu pean? Nüüdseks olen aga jõudnud juba kolmandale kursusele. Lihtsalt peab teemaga kursis olema, seal sees tegutsema ja toimetama, kaasa rääkima, et vajadusel välja selgitada, kas midagi jäi arusaamatuks ning siis avastad, et tegelikult ei ole selles uues ja hirmutavas mitte midagi karta. Ja sedasi ma tunnen ka nüüd, kui see loengusari hakkab lõppema. 
Võin ausalt ütelda, et nüüdseks on mul üks lisatahk erialaliselt omandatud. Ma tunnen ja oskan kaasa rääkida tehnoloogilise poole pealt, mis puudutab erivajadustega inimesi, suudan iseseisvalt lihtsama kodulehe valmis meisterdada nii, et see vastaks ka standarditele, ja kui vajadus tekib tean kuidas leida sobilikke arvuti kasutamise võimalusi inimestele, kes ei ole tavapärased kasutada. Kuid mis kõige olulisem, saan olla toeks ja abiks erivajadusega inimesele info allikana, mis sisaldab teadmisi kohtadest, kust saab veel täpsemat informatsiooni, kuidas leida tehnoloogilisi tugesid arvuti kasutamisel ja kohandamiselt just selle inimese vajadustest lähtudes.
Leian, et selle teema läbitöötamine ja õppimine oli mulle vägagi vajalik. Eriti aga selle poolest, et laiendada silmaringi ja asetada natukenegi ennest erivajadusega inimese kohale. Teadmised selle kohta, kui tähtis on ikkagi Internet tänapäeval ka erivajadustega inimestele, oli minu jaoks küll uus avastus ja pealegi veel põnev. Sest arvuti ja Internet annavad neile nii palju vabadust juurde, mis muidu neil kättesaamatuks jääks.

1 comment:

  1. Täna meeldiva tagasiside eest ja rõõm on ikka kahepoolne. Rõõmustan, et oskasite antud kursuse kasulikkust näha just oma professionaalses arengus.

    ReplyDelete